Zoeken

Kethelplein, verkeersboog tussen A4 en A20 is open

Rijkswaterstaat legt met het consortium A4all 7 kilometer nieuwe snelweg aan van Delft tot aan het Kethelplein bij Schiedam. Bij dit project springt vooral de landtunnel in het oog, maar ook een grootscheepse opknapbeurt van het Kethelplein hoort bij het contract. Ruim een maand nadat het diepste punt van het tracé A4-Schiedam is ontgraven, is de nieuwe verbindingsboog Kethelplein opgeleverd. Zaterdag 30 augustus werd de kilometer lange boog tussen de A4 en A20 in gebruik genomen.

A4 verkeersboog.png

Richting Hoek van Holland

Tot zaterdag reed het verkeer via een krappe smalle lus vanuit de Beneluxtunnel richting Hoek van Holland (A20). Inmiddels verbindt een 1050 meter lange ruime boog de snelwegen. Ruim 200 mensen hebben hier de laatste tijd hard aan gewerkt. Bij de constructie moest rekening gehouden worden met bestaande watergangen en het beperken van overlast voor weggebruikers en omwonenden. Een duiker is verlengd, nieuwe viaducten zijn aangelegd, speciale bouwtechnieken zijn toegepast en een tunnel is op een voorbouwlocatie in elkaar gezet. Vervolgens is de tunnel naar zijn definitieve plek geschoven.

Meer informatie?

Luister naar het interview met projectdirecteur Jan Pols . 

A4 kethelplein.png

Combinatie A4All

De combinatie A4all (Boskalis, Heijmans, Volker Wessels) voert het project A4 Delft-Schiedam in opdracht van Rijkswaterstaat uit en verwacht het hele project eind 2015 op te leveren. Van Hattum en Blankevoort is binnen het consortium verantwoordelijk voor de realisatie van de half verdiepte landtunnel en de viaducten.