Zoeken

Draaibrug van 450 ton op weg naar St. Maarten

Volker Construction International legt op St. Maarten een nieuwe verbinding aan tussen  het vliegveld en de oostzijde van de Simpson Bay Lagoon. Blikvanger in deze nieuwe verbinding is een 450 ton wegende draaibrug. Op woensdag 17 april is het transport vanuit Krimpen aan den IJssel naar St. Maarten gestart.  

loadout SBB 01.jpg

Simpson Bay Causeway

Volker Construction International (VCI) ontwerpt en bouwt in opdracht van Simpson Bay Causeway NV een circa 1.200 meter lange verbinding aan tussen het vliegveld en de oostkant van de Simpson Bay Lagoon. De nieuwe verbinding ontlast de bestaande weg van en naar het vliegveld. Hij bestaat uit een 745 meter lange brug met daarin een draaibrug die vaarverkeer tussen beide delen van de lagoon mogelijk maakt. De draaibrug is een tuibrug van 450 ton en 68 meter lang. Hollandia is verantwoordelijk voor het ontwerp en de bouw. Windward Roads verzorgt de aansluitingen op de bestaande infrastructuur.

Bijzonder transport

Op woensdag 17 april heeft VCI de brug vanaf de kade in Krimpen aan de IJssel op een transportschip gehesen. Na een 7.000 kilometer lange reis komt het schip begin mei aan bij de Simpson Bay Lagoon. Bijzondere uitdaging bij het transport is een smalle brug in de lagoon. Een andere uitdaging vormt het plaatsen van de brug vanaf het schip naar de definitieve locatie. Dit gebeurt zonder hulp van bokken en kranen. Het project wordt eind 2013 opgeleverd.

Via de website http://www.volkerci.com/ blijft u op de hoogte van de vorderingen van het transport.

Volker InfraDesign

Volker InfraDesign is verantwoordelijk voor het ontwerp en constructie van de Simpson Bay Bridge.

Van Hattum en Blankevoort

Van Hattum en Blankevoort levert het personeel en projectmanagement aan Volker InfraDesign en Volker Construction International.